رویاهاتو به واقعیت تبدیل کن!

آلاچیق ها به دلایل مختلفی در منازل نصب می شوند. بعضی از افراد آلاچیق را درمنازل ویلایی خود نصب می کنند تا مواقعی در سال که به آنجا سر می زنند از نشستن زیر سایه آن یا غذا خوردن کنار خانواده در فضای باز لذت ببرند. برخی دیگر آلاچیق را در حیاط منزل خود نصب می کنند تا هر بعد از ظهر بعد از یک روز کاری خسته کننده زیر سایه آن استراحت کنند، چای یا قهوه بنوشند و کتاب بخوانند یا با دیگران هم صحبت شوند و از نسیم روزهای بهاری سال استفاده کنند و گذر عمر ببینند !

آلاچیق ها کجا نصب می شوند؟

عموما آلاچیق ها را در فضاهای باز شهری، ویلاها یا باغ ویلاها نصب می کنند. البته بعضی آپارتمان های شهری نیز وجود دارد که در محوطه باز و اختصاصی آنها آلاچیق نصب می شود که هم نقش زیبایی دارد و هم جزو امکانات رفاهی آنها محسوب می شود اما اغلب در خانه های ویلایی دارای حیاط و باغچه یا باغ ویلاهای بزرگ آلاچیق نصب می شود.

نوع چوبی یا فلزی

آلاچیق ها خود انواع متفاوتی دارند اما عمده آلاچیق ها از نوع چوب یا فلز هستند. آلاچیق های چوبی متداول ترین و پرطرفدارترین نوع آلاچیق هستند. چون هم زیبایی خاص خود را دارند و هم بر خلاف آلاچیق های فلزی دچار زنگ زدگی در هوای مرطوب یا بارانی نمی شوند و همچنین در روزهای گرم سال نیز گرما را به خود جذب نمی کنند و موجب آزار استفاده کنندگان نمی شوند. اما از مزایای استفاده از آلاچیق های فلزی این است که به راحتی می توان آنها را استتار کرد. به این صورت که می توان آنها را هنگام طراحی به نوعی تزئین کرد که به شکل چوبی بنظر برسند و از تزئینات چوبی روی آنها استفاده کرد. بهترین نوع آلاچیق های فلزی نوع آلمینیومی آن است که هم وزن بسیار پایینی دارد هم دوام آن بسیار بالاست و کاملا ضد زنگ می باشد.

انواع آلاچیق

آلاچیق ها در طراحی هم با هم فرق دارند برخی از آنها طراحی بسیار ساده ای دارند و صرفا از یک ساختار اسکلت گونه بهره می برند و هیچ طرح یا نمای منحصر به فردی ندارند و با یک سایبان صاف معمولی پارچه ای یا فلزی یا حصیری و از این دست محافظت می شوند. اما بعضی دیگر از آنها دارای اشکال مختلفی هستند. مثلا برخی از آلاچیق ها به صورت منحنی یا دایره شکل از پایین تا بالا ساخته می شوند و یک حالت گنبدی شکل بعنوان سایبان آن وجود دارد. برخی دیگر نیز ساختار اسکلت مانند دارند ولی برای سایبان یک حالت شیروانی مانند دارند که در روزهای بارانی از آلاچیق و افرادی که از آن استفاده می کنند محافظت می کند.

سایزبندی آلاچیق

آلاچیق ها سایز بندی های متفاوت نیز دارند و می توان آنها را از 4 نفره تا 10 نفره یا بیشتر اجرا کرد. البته فضایی که می خواهید آلاچیق را در آن نصب کنید نیز حائز اهمیت است و باید قابلیت اجرای آلاچیق در آن فضا برای تعداد افرادی که مد نظر شماست وجود داشته باشد.

نتیجه گیری

آلاچیق جزو آن دسته از المان های دکوراسیون می باشد که جزو دسته فضای باز و محوطه سازی قرار دارد و مانند آبنما در فضای حیاط منزل، ویلا یا باغ قابل استفاده است. همچنین آلاچیق را می توان مانند آبنما در فضاهای باز عمومی مثل پارک ها یا فضاهای سبز شهری اجرا کرد. اما ما در این مطلب تمرکز را بر روی آلاچیق هایی قرار دادیم که در املاک شخصی اجرا می شوند و سعی کردیم راجع به انواع آنها توضیحاتی ارائه دهیم تا راهنمایی باشد برای آنهایی که قصد خرید و نصب آلاچیق را دارند.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط مستقیم با شاهین دکور
ارتباط از طریق واتس اپ