رویاهاتو به واقعیت تبدیل کن!

بستگی دارد که سلیقه تان چه باشد؟ بعضی از افراد میز تلویزیون چوبی را ترجیح می دهند زیرا با مبلمان چوبیشان ست می شود و جلوه بصری زیبایی به اتاق پذیرائی می دهد اما بعضی دیگر از افراد میز تلویزیون شیشه ای را بیشتر ترجیح می دهند چون برایشان توجیح اقتصادی دارد.

قبل از انتخاب میز تلویزیون و قبل از اینکه بخواهید تصمیم بگیرید که میز تلویزیون چوبی بگیرید یا شیشه ای باید ابتدا چند مورد را مورد بررسی قرار دهید.

مکان نصب

اول اینکه اصلا مکانی که می خواهیم میز تلویزیون را قرار دهیم برای گذاشتن میز تلویزیون به اندازه کافی فضا دارد؟ در برخی آپارتمان ها اتاق پذیرائی متاسفانه بد طراحی شده است و فضا برای قرار دادن میز تلویزیون به اندازه کافی موجود نیست و چاره ای جز نصب آن روی دیوار برای شما باقی نمی گذارد. البته بعضی از افراد نیز صرفا از خرید میز تلویزیون صرف نظر می کنند حتی اگر فضای کافی برای گذاشتن میز تلویزیون وجود داشته باشد آن هم به دلایلی اعم از از مد افتادن میز تلویزیون یا نداشتن علاقه به خرید و قرار دادن آن در اتاق پذیرائی. در مقابل بعضی افراد میز تلویزیون را بسیار مهم می دانند و نمی توانند جای خالی میز تلویزیون را در میان پذیرائیشان تحمل کنند. همینطور دوستانی که در منازل استیجاری زندگی می کنند به علت اینکه در آینده با مشکل مواجه نشوند از سوراخ کردن دیوار برای نصب تلویزیون خودداری می کنند و ترجیح می دهند میز تلویزیون خود را جابجا کنند. به هر حال هر دلیلی که داشته باشد مکان قرار دهی میز تلویزیون از مواردی است که قبل از خرید آن باید مد نظر قرار گیرد.

میز تلوزیون چوبی

در 80 درصد مواقع خانواده ها برای خرید میز تلویزیون سراغ میز تلویزیون های چوبی می روند و دلایل قابل قبولی برای این انتخاب وجود دارد. اول اینکه میز تلویزیون های چوبی دوام بیشتری دارد و قابل تعمیر نیز هستند یعنی اگر بعد از مدتی رنگ چوبشان از بین رود یا چوب میز بر اثر جابجایی آسیب ببیند می توان آن را دوباره احیا و تعمیر کرد و دوباره آن را رنگ کرد و تا چند سال دیگر نیز قابل استفاده است. به علاوه میز تلویزیون هایی که از چوب طبیعی ساخته شده اند با میز و مبلمان به راحتی هماهنگ می شود و جلوه زیبایی دارد. البته تنوع طراحی و مدرنیته بودن در میزهای تلویزیون چوبی طبیعی کمتر دیده می شود و البته قیمت بیشتری نسبت به انواع دیگر دارند.

اما اگر دنبال تنوع باشید و دوست دارید میز تلویزیونتان طراحی مدرن و به روز داشته باشد باید سراغ میزهای تلویزیون نئوپان یا MDF بروید. میز تلویزیون های MDF طرفداران بیشتری دارد چون طرح های جذاب و مدرن زیادی دارد که هر کدام امکانات و اشکال متفاوتی دارند و نوع چوب و رنگ های مختلفی از آن در بازار موجود است. به علاوه ساخت این میز ها غالبا سریع انجام می شود و زمانی که برای خرید آن مراجعه می کنید دیگر نیازی به سفارش دادن و انتظار برای ساخت نیست چون در همه مغازه ها بصورت آماده موجود می باشد. فقط زمانی نیاز به سفارش دادن پیدا خواهید که یک نوع میز تلویزیون خاص مد نظر داشته باشید و طرح و رنگ آن را در هیچ مغازه ای پیدا نکنید که در این صورت باید با اضافه کردن به بودجه خود و کمی صبر طرح مورد نظر خود را سفارش دهید. خوشبختانه هیچ انحصاری دراین زمینه وجود ندارد و تقریبا تمامی مغازه هایی که کار تولید میز تلویزیون انجام می دهند این کار را برای شما بصورت سفارشی انجام می دهند.

میز تلوزیون شیشه ای

نوع دیگری از میزهای تلویزیون وجود دارد که از جنس شیشه هستند. این میزها نیز قابل شخصی سازی هستند و می توانید آنها را سفارش دهید البته از این نوع میزها نیز در اغلب مغازه های فروش محصولات دکوراسیون منزل موجود است و طرح های مختلفی جهت سلیقه های مختلف دارند. نوع جالبی که از این میزها در سال های اخیر وارد بازار شده است که ترکیبی از چوب شیشه هستند و نمای جذاب و مدرنی به وسایل صوتی و تصویری که در آن قرار داده می شود می دهند. همچنین برخی از میزهای شیشه ای یا ترکیبی هستند که از نور پردازی استفاده می کنند و از لامپ های کوچک LED برای تزئین میز بهره می برند که جذابیت و زیبایی این نوع از میزهای تلویزیون بیشتر از انواع دیگر آن است.
میزهای تلویزیون جنس شیشه یک مزیت اساسی نسبت به میزهای تلویزیون چوبی دارند آن هم قیمت آنهاست. میز تلویزیون شیشه ای قیمت ارزانتری دارد و در بازار ایران قیمت تمام شده آن از قیمت میز چوبی ارزانتر است. لذا بسیاری از افراد ترجیح می دهند از این نوع میزها برای تلویزیون خود خریداری کنند.میزهای شیشه ای علی رقم مزایایی که دارند معایب مخصوص به خود را نیز دارند. یک عیب اصلی را می توان ناتوانی در تعمیر این نوع میزها عنوان کرد. اگر میز شما در اسباب کشی یا جابجایی در داخل منزل به جایی برخورد کرده بعلت شکننده بودن شیشه ممکن است به راحتی آسیب ببیند. شاید در بسیاری از منازل دیده باشید که میز تلویزیون شیشه ای دچار شکستگی در اطراف آن می باشد و یا ممکن است با شکستگی و لب پر شدن میز تلویزیون منزل خود هنگام تمیز کردن آن مواجه شده باشد و خوب علاجی برای این نوع شکستگی ها وجود ندارد و تنها راه مواجه نشدن با این صحنه غم انگیز تعویض میز می باشد چون صاف کردن لبه های شکسته میز هم هزینه اضافی است و هم شکل ظاهری شیشه را بکلی تغییر می دهد و به اصطلاح از قیافه می اندازد و لذا همانطور که اشاره شد قابل تعمیر نیز نیست. برخی مواقع نیز این شکستگی ها عمیق هستند و ممکن است به خودتان یا اگر فرزند کوچک داشته باشید به آن ها آسیب وارد کند. به علاوه نظافت مداوم این نوع میزها لازم است زیرا به راحتی زرات معلق در هوا را به خود جذب می کنند و سریعا آلوده می شوند.

نتیجه گیری

در این مطلب سعی کردیم موارد مهمی که در انتخاب و خرید یک میز تلویزیون حائز اهمیت است اشاره کنیم و از جزئیات بپرهیزیم. میزهای تلویزیون شیشه ای بعلت کم بودن قیمت در بازار بیشتر خانواده هایی که نمی خواهند زیاد به هزینه های خود اضافه کنند و میخواهند میز را هر 2 یا 3 سال یکبار عوض کنند، به سمت خود جلب می کند. در عوض برخی خانواده ها ترجیح می دهند میزهای جنس چوب طبیعی و طرحی سنتی را خریداری کنند و تا سال ها از آن استفاده کنند و نیازی نیز به تعویض آن نداشته باشند. همچنین بعضی نیز میزهای چوب نئوپان یا MDF را بر می گزینند که هم زیبا و مدرن باشد و هم دوام قابل قبولی داشته باشد و به زودی خرج روی دست نگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط مستقیم با شاهین دکور
ارتباط از طریق واتس اپ