رویاهاتو به واقعیت تبدیل کن!

آبنما یکی از زیباترین و در عین حال کلیدی ترین عناصر برای تزیین و دکوراسیون محوطه و محوطه سازی است. می توان به جرأت گفت اگر حیاط خانه و باغ و باغچه شما فاقد آبنما باشد، می تواند باعث دلزدگی شما و بازدید کنندگان شود. آنچه باعث جذابیت بصری و القای حس زندگی به فضای خارجی منزل شما می باشد آبنما است.

اگر آبنما در باغچه یا حیاط منزل دارید آن را بدون آبنما تصور کنید. قطعا متوجه تفاوت بسیار محسوس آبنما در زیبایی باغچه یا حیاط شدید. وجود آبنما یک حس زندگی و طراوت را القا می کند و احساس آرامش و راحتی می دهد. حال اگر حیاط یا باغچه منزلتان فاقد آبنما است بلند شوید و بروید نگاهی به آن بیاندازید و سعی کنید یک آبنمای سنگی زیبا را در میان گیاهان و گل های باغچه تصور کنید. فواره های آب که روی هم سوار شده اند را تصور کنید و خود را نشسته روی یک صندلی در مجاورت این آبنما و صدای دلنشین آن تصور کنید. حالا می توانید درک کنید که چرا وجود یک آبنما حس طراوت و زندگی می دهد و احتمالا اکنون ترغیب به آن شده اید که یک آبنمای زیبا را برای باغچه منزل یا ویلای خود سفارش دهید.

حال سوال اینجاست که از کجا و چگونه یک آبنما سفارش دهم؟ و اصلا مگه کسی این روزها آبنما توی خونش میزاره؟ هزینه تولید و نصب آبنما چقدر میشه؟ و آیا می توانم هزینه آب آن را تامین کنم؟
جواب تمام این سوالات را سعی می کنیم در این پست بدهیم و شما دوست عزیز را راهنمایی کنیم، اما در انتها این دیگر انتخاب خود شماست که بخواهید آبنما نصب کنید یا خیر.

برای اینکه یک آبنما سفارش دهید و در واقع درباره آبنما مشاوره بگیرید لازم نیست راه دوری بروید. اگر در اینترنت گشتی بزنید با دکوراسیون کارانی مواجه خواهید شد که تقریبا همه آنها با این زمینه از دکوراسیون آشنایی دارند. اغلب دکوراسیون کاران تبحر در طراحی و ساخت دکوراسیون داخلی منزل یا مکان های تجاری را دارند. البته تعداد همکارانی که کار محوطه سازی می کنند کم نیست و دکوراسیون کاران متبحری نیز در زمینه محوطه سازی و دکوراسیون فضای باز فعالیت می کنند. اما در مجموعه شاهین دکور نه تنها دکوراسیون داخلی منزل اهمیت فراوانی دارد بلکه محوطه سازی باغ، ویلا و منزل نیز از تجربیات این مجموعه می باشد. کافی است برای سفارش آبنما با دکوراسیون کارانی که کار محوطه سازی نیز انجام می دهند (از جمله شاهین دکور) تماس حاصل کنید و درخواست ارسال کارشناس دهید. کارشناس مربوطه به محل شما مراجعه و در حضور خود شما محل را بررسی کرده و به شما جهت نصب آبنما با توجه به فضای موجود و تاسیسات مورد نیاز مشاوره می دهد. البته باید به این نکته اشاره کرد که همه فضاها و مکان ها امکان نصب آبنما وجود ندارد. تقریبا در تمام ویلاها و باغ ویلاها فضا و تاسیسات جهت نصب آبنما موجود است و می توان با ایجاد تغییرات جزئی آبنما را نصب کرد. ولی در برخی منازل مسکونی یا ویلایی کوچک که دارای حیاط هستند گاهی فضا یا تاسیسات زیرساخت دارای محدودیت است و نصب آبنما را با مشکل مواجه می کند و در برخی مواقع قابل اجرا نیست!

حال اینکه آیا کسی این روزها آبنما در منزل خود نصب می کند یا خیر؟ باید عرض کنیم که بسیاری از خانواده هایی که منزل حیاط دار دارند که باغ یا باغچه در آن مستقر است برای زیبایی و می توان گفت تمام کردن زیبایی حیاط منزل خود اقدام به نصب آبنما می کنند. بسیاری فقط برای نشستن دقایقی کنار صدای آب و خواندن چند صفحه از کتاب یا قاچ کردن یک هندوانه که در عمق حوض آبنما خنک شده آبنما نصب می کنند. برخی دیگر از افراد نیز چند ماهی قرمز داخلی حوض آبنما می اندازند و از تماشای رقص ماهی ها در آب لذت می برند.

مورد دیگری که ممکن است کمی شما را برای خرید و نصب آبنما دچار تردید بکند قطعا مسأل هزینه آب مصرفی آبنما می باشد. اینکه آیا مرقوم به صرفه است که برای دقایقی آرامش گذرا و فانی هزینه های سربار ایجاد کنید؟ اگر از ما می پرسید باید بگویید 100درصد. شاید تعجب کرده باشید ولی باید عرض کنیم خوشبختانه رویای داشتن یک آبنما انقدر جذاب و قابل اهمیت برای افراد است که تکنولوژی روز را برای استفاده از آن هماهنگ کرده اند. امروزه آبنماهایی طراحی شده اند که دارای پمپ و کفکش هستند که وظیفه این پمپ این است که آب را از انتهای حوض تا بالای آبنما پمپاژ می کند و این کار را مدام تکرار می کند و دیگر احتیاجی به جریان مداوم آب و مصرف بیش از حد آن نیست. فقط یکبار درون حوض را با آب پر می کنیم و به علت اینکه آب پمپاژ می شود و جریان دارد راکد نمی ماند که آلوده شود و می توان آب داخل حوض را تا مدتی تعویض نکرد. به علاوه این ایده نه تنها باعث کاهش مصرف آب و بالطبع کاهش هزینه آب مصرفی می شود، بلکه برای محیط زیست مفید است و به اصطلاح دوستدار محیط زیست نیز هست.

سخن پایانی

در این مطلب سعی شد برای خرید آبنما و نصب آن شما را راهنمایی کنیم و فاکتورهایی که می تواند شما را در تصمیم گیری جهت نصب آبنما یاری دهد بیان کنیم اما همانطور که در ابتدای متن عرض کردیم تصمیم گیری نهایی با شما خریدار گرامی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط مستقیم با شاهین دکور
ارتباط از طریق واتس اپ